ПОСЛАНИЕ НЕИЗВЕСТНОГО ДУХОВНОГО ПАСТЫРЯ ИЗ ДАЛМАТИНСКОГО МОНАСТЫРЯ 

ОБ АНТИХРИСТЕ И ТАЙНОМ ЦАРСТВЕ ЕГО

 

 

 

 

     Благочестивым и христолюбивым людем единыя правыя веры, сопричастникам святыя восточныя церкви, истинныя матере сыном, сияющим лучами благочестия и стоящим незыблемо на камене основания Христове, благоподвижным ко исправлению, духовным отцем и иноком, также и мирским правоверным христианом, мужеска пола и женска, благодать, милость, мир и победа на враги от Господа Бога и Спаса нашего Исуса Христа, и всем возлюбленным еже о Христе братии моей о Господе радоватися.

     И се есть еже глагола Спас наш, братие, предвозвещая нам волны будущих бед хотящих постигнути вселенную всю. И ныне видим, любимицы мои, днесь сбывающееся, по божественному гласу Христову, сию належащую беду на вся христианы, паче же на церковь Божию, яже от врагов гонима, наветуема, поругаема, но непреодолеваема пребывает, паче же и процветаема пребывает, сияет мученическою кровию паче солнца. Вам же, отцы и братия, от Бога улучившим благодать и милость, пребывающе днесь в толиких волнах необуреваеми, речет грядый дому Владыка: благии раби и вернии, приидите [и внидите] в радость Господа своего. О, богоизбраннии раби Господни, коих похвал несть достойни, коих венец, каковых почестей! Воистину Духа Святаго [есте] насаждение, а не тростие ветром колеблемо, здание и делание есте Христово, иже со Христом спогребшеся и живот с Ним сокровен имуще. Егда Христос явится во славе, тогда и вы с Ним явитеся во славе, венцы одевающеся правды; токмо не обленяйтеся в трудех ваших благих; ни мало поревнуем возлюбльшим славу человеческую паче, нежели славу Божию, или яко апостол глаголет: возлюбивше нынешний век и предпочетше здешнее тела красование, а не будущую славу духовную. Увы пользе, погубляющей душу [увы житолюбия, смерть ходатайствующаго], увы телеснаго хранения и плоти своея необуздания, сопротивляющагося духу, удаляющагося от Бога и соединяющагося ко антихристу. Увы по плоти жити изволившим, зане Богу угодити не могут. Вы же, о, благочестивии и боголюбезнии отцы и братия, Богом избраннии прежде сложения мира, наздасте домы своя истинною благочестия. Воистину ваши почести и венцы суть, якоже рече Господь: мзда ваша многа на небеси. Занеже истинною верою оградившеся и еже к Богу теплою спасительною любовию от отеческих догмат и степеней нимало ко отступлению изволити восхотесте, но непременно содержаще, не срамляющеся нищеты Христовы, Крест Его носяще и с Ним страждуще; а по мимоходящем веце сем, с Ним воцаритеся.

     Да пишете вы, отцы и братия, ко мне убогому, подати помощи от божественнаго писания на подкрепление. Дивлюся, воистину, вашей премудрости, свыше данней от Бога: како к такому грешну сущу и окаянну имеете союз любве и связуете к своему равноангельскому житию в братство! И аще бы ведали Вы, отцы святии, мое скверное житие, воистину смердяще пред Богом, много бо и вы имели о мне плакати и рыдати: таков бо есмь окаянен и сквернен, яко никтоже подобен мне во грешницех, якоже аз. Вы бо жилище Святаго Духа, и благоугодни же в заповедех Господних и во всяком деле блазе искусни: аз же, яко пес поверженный, всякаго зла исполнен и зело прогневавый Господа моего. Како возмогу [коснутися] вашей святей беседе, или восписати [глаголати] вашей любви о Господе противу вашего написания! Но ельма аще и грешен есмь, обаче не хотя преслушати повелительнаго вами, повинуюся вашей любви о Христе, но елико Господь мя вразумит, должен беседовати с вами, о имени Исус Христове, и о тайней прелести антихристове. Аще бо и в дальнем разстоянии есмь телесно, но духом совокуплени. Истину, братие, подобает нам днесь друг ко другу непрестанно беседовати о Господе, яко да исполнится в нас реченное от Господа: идеже два или трие собрани о имени моем, ту Аз есмь посреде их, и: Аз с вами есмь до скончания века [Аминь].

     О, благоприятнии мои друзи, паче рещи отцы пречестнии! Слышах аз, грешный, с великим недоумением, яко некое в вас между братии разсечение, а инем на соблазн и младым людем на слабость. Дивлюся, как не может нас уверити божественное писание и не утвердим своея мысли в нем. Аще бы и не достигли мы, братие, таковыя последния належащия беды и царства антихристова истинныя его прелести, но и тогда благоискусныя мужи пребывали в совете и любви и согласии; коль паче в нынешнее многопестренное и прелести исполненное время. Не подобает ли в совершенной любви и в советовании и в единой мысли о Господе пребывати, и милостива и щедра к себе Бога учинити, якоже Богослов глаголет: пребываяй в любви, в Бозе пребывает, и Бог в нем: сюже весь закон и пророцы висят, и всякому бо делу благу основание и покров, и ограда и союз, одежда и венец, без нея же ничтоже приятно дерзнух аз окаянный о сем рещи. Но вы и сами весте паче мене, но токмо исполняя благоприятную любовь.

     Что же, любимицы мои, о вашем глаголе рещи, воистину не вем. Уже много глаголахом и беседовахом от свидетельства божественнаго Писания, о антихристе и о тайном царстве его, но не веруют мнози. О сем да умолчу и в мысли своей удержу. Но паки засвидетельствовано всем нам от Господа, еже беседовати о всяком деле блазе. Сего ради не могу молчати. И откуду и како повествуем: токмо от рекшаго: Аз есмь альфа и омега, явлейся, возлюбленному своему ученику Иоанну Богослову, о последнем отступлении и о антихристе и о тайном царстве его, и различных многих душепагубных действ, и льстивых его козней, яко превзыти ему, глаголет, паче всех древних еретик, иже прежде его бывших. Понеже бо устроит многия тайныя богомерзския и отступныя вещи. Сего ради явлейся апостолу показа видение многих лукавых действ сатаниных, и нарече видение Апокалипсис. Начало сице: Апокалипсис Исуса Христа, иже даде ему Бог показати рабом своим, и прочее. Что же, разгнути [разгнити] сему первому словеси мысль, что нарицается Апокалипсис? О сем толкует святый Андрей архиепископ Кесарийский, сице: Апокалипсис убо есть сокровенных таин явление. И сие не без разума, но и внимати подобает. Аще бо сокровенныя тайны наречены, но тайно и разумевати подобает, мысленно, а не чувственно. И сие первое зачало и стих мудрствовати втайне быти, а не в яве. И паки вторый стих: послав ангелом своим рабу своему Иоанну, и прочее. Толкование: Исус рече, яко Владыка своему си рабу ангелом нарекоша, исповедав свидетельствовати и проповедати обое, обращения ради слышащим сущая, к человеком утаенно хотя быти, и прочая. Внушите, любимицы мои, аще бо святый нарекл утаенная нам о чувствии [нарек утаенное быти, то како мудрствовати нам о чувстве], и прекословити с таковым святым, разгнувшим тайны сия; но токмо чувственным человеком устроятся таковыя богомерзския тайны, и чрез него поклонятся лжехристу, агнцу неправедному, втайне [сокровенному] сатане. И о том вы, отцы святии, сами разсмотрите, с испытанием разумно, в божественном Писании, како везде о нем глаголет притчами, в притчу разумевати духовно. А что нецыи глаголют чувственному быти в древнем Иеросалиме и чудесем его быти в чувственне же: разсудите, государи мои, кого там прельщати и кого уловляти, - из давних бо лет иссякло тамо благочестие, живут погани мнози языцы. А что глаголет Писание во мнозех местех, яко быти ему во Иеросалиме, и то, любимцы мои, не к чувственному Иеросалиму глаголет, якоже на святую Пасху в каноне 9-я песни поется: «Светися, светися, новый Иеросалиме», сиречь новый от Господа преданный закон во всю вселенную. А что глаголет в Апокалипсисе в начале, 1-е: о Еносе и Илии – убиенным быти им идеже Господь наш распят бысть: да по сему ли, глаголю, чувственному быти разумеют? Како того (не) разсуждают, яко Господь наш, совершая новый Иеросалим, сиречь закон, в нем же распят бысть нашего ради спасения, на том же стихе нарицаю [нарицает] духовне Содом и Египет, ради любодейнаго от закона преступления. Тако [и того же] стиха в толку глаголет: и убиет их и не погребенны оставит телеса ею в развращенном Иеросалиме, и ныне развратив его и уставися в церкви яко Бог, и потому глаголется развращенный. И паки тоя же книги в зачале 63 о Гоге и Магоге, сице: изыдоша на широту земля и обыдоша стан святых и град возлюбленный, и прочее. И в толку среди стиха глаголет сице: антихрист приидет и сядет в церкви: или в древней жидовстей, обновляя ю и творяся, яко Бог, или во истинней церкви на ся Божию честь привлачит, и прочее. Внемлите и сие слово, братие, что глаголет в древней и жидовстей. Яко тому же слично и Кирилл святый Иеросалимский, в знамении первом, пишет: яко в церкви, в которой церкви? в смущенной глаголю, жидовской, а не в той, в коей ныне есть мы. Толкование: сядет в древней жидовстей, обновляя ю, сиречь ветхую сень обновил и в жертвы предложил [претворил], а истину развратил, и своим богомерзским действом вместился в потир, и нарицается ныне Бог и агнец, поклоняем от всех живущих на земле, якоже во Апокалипсисе глаголет: и поклонятся ему вси живущии на земли. Горе имже не написана суть имена в книзе животной. Такоже и Ипполит папа римский о нем свидетельствует сице: по всему хощет уподобитися льстец Сыну Божию: лев Христос, лев и антихрист, явися Христос агнец, явится и антихрист агнец, внутрь сый волк; и прочее весте сами. И по сему многому свидетельству везде притчами о нем глаголет. А не агнцем ли ныне славится, не телом ли величается, не предается ли днесь [в снедь?], не Богом ли именуется, не ходит ли по морю немокрыми стопами, сиречь на служащих ему главах, и не царем ли его имеют безсмертным, иже вождь смерти, не восхваляют ли его неисповедимыми песньми и гласы многими и воплем крепким, и не возблистает ли яко свет, иже тьме начальник? Помыслим, отцы святии и братия: когда такову славу, и песнь, и хвалу чувственному человеку воздаваху? Никакоже. И паки Ипполит глаголет: и пред всеми покажет себе на небо вземлема с гласы и звуки. И то все ныне в тайнем действе совершается. Егда по принесении даров поставил священник на престол соединено тело с кровию, и молитву проговорит, и взяв подымет на главу, и глаголет: вознесися на небеса Боже и по всей земли слава Твоя. И обратився, понесет на жертвенник, и возгласит: всегда, ныне и присно и вовеки веком, и клирицы возопиют: аминь, да исполнятся уста наша, и прочее. Егда чувственный человек вземлется на небо? Никакоже, и не помыслим.

     А что глаголется во многих же божественных Писаниих о рождении его, Ипполит папа римский, и святый Ефрем Сирин, и инии мнози: родит бо ся от жены скверныя, и инде: от девицы нечистыя жидовки сущия, исперва будет кроток, тих, любезен, благоговеин, миротворив, и прочее, и того такоже нарицает антихристом: и то к чувственному глаголет, да и дела его чувственная – чувственно и творятся, якоже есть писано: будет кроток и милостив: тако и бысть. И сотворив церковь Соломоню, якоже во Иеросалиме, - тако и бысть. И то совершися на Никоне еретике, бывшем патриархе, и тем делом обнажился: да того ли Богом нарекут? никакоже. Но аще и чувственный наречен антихристом, такоже и мысленный наречен антихристом. И сие с разсуждением подобает мудрствовати, понеже бо чувственным и наречен строения ради, и дел сатаниных, преступных и богомерзских, и от того чувственнаго, по его строению, познаваем и мысленно втайне положеннаго. Якоже Христос, истинная глава наша, бысть человек нас ради чувственен плотию и видим бысть, сокровен же божеством и невидим бысть, токмо мысленно разумеваем, яко истинен Бог есть, и егда с плотию бысть на земли, тогда апостолом своим и всем нам предложи хлеб и преломи рече: приимите и ядите, сие есть тело Мое, еже за вы ломимое во оставление грехов: тако и чашу приим рече: приимите и пийте от нея вси, сия есть кровь Моя новаго завета, яже за вы и за многия изливаема во оставление грехов. И по тому Его божественному завещанию ученицы Его и апостоли предали во всю вселенную действовати в тайне во святых церквах. Да может ли кто от правоверных то действо простым хлебом или простым назвати вином? никакоже. Но аще и чувствен хлеб и чувствено вино показуется нам, но по действу Святаго Духа мысленно разумеваем, яко истинно тело Христово и истинная божественная и животворящая кровь Его, Агнец и Господь, Царь и Владыка дадеся в снедь, во очищение всякаго человека [согрешения]. Тем же подобием умысли и сатана проклятой, избра себе подобен сосуд, человека волхва и еретика и отметника, совершающаго и устрояющаго угодная дела его, и преложи в церкви действо по воли его, и смеси ложь со истиною, и нарече такоже тело Христово и кровь, а воистину тело сатанино, но и кровь змиина, и дадеся такоже в снедь ослепленным душевныма очима с непознавшим истины, в приложение, а не во оставление грехов, и во осквернение души и тела, и с ним в погибель вечную. Благочестивым же знаем, яко чужд есть, и лжехрист и агнец неправедный, древлезавистник, сатана, мысленный антихрист. А еже смеси ложь со истиною: истинный квасный в хлеб, помрачения ради и ловления душ христианских, яко истиною привлачит и к себе и соединяет. А ложь – нарицаемая сень креста, по латынски же крыж, яко тою лжею вместится сатана в действо, и оскверни всю истину на месте святе, и вместо истины – мерзость запустения. А тому не дивитеся, яко иными именами приводит на чувственнаго антихриста: и по делом его различным разделяются имена: начинания бо ради злаго действа антихрист наречен; а еже уготовал место мысленному антихристу и агнцу неправедному: и потому он нарицается предотеча и лжепророк: а еже приводит всех на поклонение и похваляет яко истиннаго агнца: и потому он нарицается заступник; а еже мучения ради: мучитель и судия лютый нарицается. Якоже Господь наш Исус Христос, многих ради благих действ, многоименит нарицается, такоже и сатана, многих ради злых действ, различен имены наричен. Такоже и злыя человецы многих ради вин и злых дел многими имены нарицаются. По Златоусту: егда лукавствует человек – тогда змия наречен, егда лает кого – тогда пес наречен, егда похищает что – тогда волк наречен, а когда блудник, тать и разбойник, егда не смысльствует – тогда осел нарицается. Такожде и о нем со испытанием разумети. А что о чудесех его мечтательных и льстивых глаголет Писание, по привидению, а не по истине, и о том различно мудрование предлежит. Ово (от) чувственнаго антихриста повелением его умыслится, но и то мысленно. Якоже Ипполит святый глаголет сице: преставит горы пред очима зрящих, и шествует по морю немокрыми стопами, и сведет огнь с небесе, и сотворит день тьму и нощь день, и солнце превратит, аможе хощет, и луну также. И о том сице разумеем: пременит бо закон Христов и заповеди Его и святых апостол. А еже глаголете: сведет огнь с небесе, - и о том пишет во Апокалипсисе, во главе 13, в зачале 36, сице в конце стиха: и сотворит сходити на землю пред человеки. И в толку стиха того: не дивно же есть в очесех прельщаемых зретися, да видят огнь с небеси сходящ, и прочее. Да како могут они прельщенныма очима видети от Бога с небеси гнев сходящ? Аще бы видели, зла не творили бы, - токмо разумно верным, яко всякая неправда гнев от Бога приносит. А о том, еже огнь видят прельщаемы, и то в церковном чину и в таинстве совершается, якоже от истины рещи: егда священник действует над святою трапезою, тогда огнем божественным нарицается тело и кровь Христовы по действу Святаго Духа, да и в молитвах ко святому причащению, во многих местех, нарицает огнем божественным приимающим с верою и чистым покаянием, во очищение грехов и во опаление всякия скверны. Такоже и они богоотступнии нфне прельщенныма очима свое богомерзское таинство огнем божественным нарицают, от Бога с высоты, по действу Духа. А о чудесех его пишет во святом Писании, еже мертвыя воскрешати и слепым прозирати, - о том святый Кирилл в знамении 10 пишет сице: иже многия начнет видяще [видети] мертвых возставших, а они не возстали, и хромых ходящих, и слепых прозирающих, и здравия не будет [а здравии не будут].      И то мысленно же повсюду творится ныне. Колико же глаголю о сем? Токмо начну от главы нашего Христа. И егда бысть нас ради плотию на земли, тогда мысленнаго ради воскресения и верования, показуя всем божественную свою силу на Лазаре, егоже чувственно воскреси, дабы веровали, яко может воскресити и всех в последний день плотию умерших. И паки бы божественною силою душами умерших о гресех мысленно приходящих к нему может воскресити, сиречь прощати от грех на земли – прежде телесныя смерти. И то нарицается первое воскресение, еже от грех свобождение. Такожде и апостолом своим заповедав творити. О сем пишет во святом Евангелии от Матфея зач. 34 сице: призва обанадесяте ученики своя, дает им власть на дусех нечистых, яко да изгонят их, и целити всяк недуг и всяку болезнь: прокаженныя очищайте, мертвыя воскрешайте, бесы изгоните; туне приясте, туне дадите, сиречь еже от Мене приясте заповедания, рече Господь, еже целити недуги, сиречь еже учити во благочестие, воскрешати же – еже оставляти грехи, приясте туне, туне и дадите: сиречь, якоже научистеся от Мене, тако и иных научите. И сие завещание святии апостоли предали наследником своим, во всю вселенную, архиереом и иереом, еже власть имети отпущати грехи. Егда человек покаянием и причащением тела и крови Господни очистится от грех, тогда все человецы зряще на него и глаголюще в мысли своей сице: «сей человек воскресе от смерти душевныя, благо ему есть». По сему поразумейте, любимицы мои, яко мертвыя нарицаются грешныя. Такоже и ныне творится: приходят к нему на покаяние и причащаются телу антихристову, и мнятся яко воскреснувша от смерти душевныя, сиречь грехов очистишася, и по Кириллову, ни здравия, ни исцеления, но и паче умирают вечною душевною смертию.

И паки о попех нынешних, еже нецыи из правоверных же разсуждающе сице: аще который поп в покаяние приидет, по нужде приимати от него святыню, крещение и молитвы и венчание, и всякия духовныя потребы и нужды исправляти, и аще же изволит кровь пролити за Христа, то таковым и литоргисати подобает.      И мы истинно зело дивимся таковому разсуждению. Понеже сие изволися не по правилам святых апостол и святых отец, но от своего умышления. Аще бо от еретик рукополагаеми и слуг антихристовых: кое от таковых освящение, или крещение, или всякия потребы благопотребны бывают? Рцы ми, содействует ли Дух Святый еретическому рукоположению, еже на них? Никакоже! но паче осквернение, а не освящение. И о том в Кириллове книге пишет во многих местех сице: еретическое крещение несть крещение, но паче осквернение. И по тому свидетельству святых отец, и всякое действо еретическое несть освящение, но паче осквернение. Аще бо и в покаяние приидет, познания ради истины, то не освященна его мню, понеже бо Дух Святый на нем не действовал, но за простеца его и мирянина в братство причитаем. И аще бе истинных первых архиереов рукоположение на которых попах старых: аще таковый приидет в познание истины и в покаяние, и аз бы приимал от таковаго всякую священную потребу. Понеже в рукоположении на нем содействовал Дух Святый; аще бо и осквернился антихристом, но паки прииде ко Господу, покаянием и слезами омывся, и не отъятся от него рукоположение и освящение. Якоже и крещение на человеце всегда единою пребывает, - аще и во многия впадет ереси, или во отступления и отвержения, аще и много время в том пребудет, и паки в покаяние приидет – крещение второе ему не бывает, но тоже цело пребывает, - такоже и рукоположение.

     А что глаголют о Эносе и Илии, еже быти чувственно в древнем Иеросалиме, и о сем много что глаголати, лучше престати, и в мысли своей содержати: яко закон и пророцы до Иоанна прорекоша. Что же о сем много пытати? Идеже бо антихрист, ту и пророцы мысленно разумей. А что протолковано у вас над [на Алексея] чувственным антихристом, а мы не мним тако. Писано бо есть: кто учинится вместо Христа главою церкви Христовы или построит церковь Соломоню, той есть антихрист. А он [Алексей] послушник его, а не властель, и поборитель в мучении его. А что царем нарицается антихрист: и то к мысленному разуму, и не токмо земным, но и небесным нарицается ныне. Паки о пророцех в третием фиале чти во Апокалипсисе и много паче не пытай. А что у вас написано толкование: яко дана бысть власть в знамении и чудесех, да сотворит пред антихристом, и преуготовляя ему путь погибельный, то-де приидет [то-де пред Алексеем], егда был на войне. Мы же не тако, но мысленно разсуждаем: то творит в церкви пред агнцем неправедным всякое действо чудесное, якоже выше речено бысть. Аще бо Апокалипсис чтете, ничтоже в нем чувственно разумевай, якоже глаголет: «зде есть разум, иже имать премудрость». Толкование: к духовным сущим сказуемым духовныя премудрости, а не мирския, потреба есть разумети глаголемая. Паки о антихристе, Апокалипсис, зачало 63[43]: изыдоша на широту земля и обыдоша стан святых, и град возлюбленный, и прочее. В толку глаголет: яко из гнезд зверие дивии, из своих мест от диавола и иже с ним чувственных бесов, яко воинство по земли распространися и обыдоша стан святых, сиречь церковь Христову, водруженную в четырех углех всея вселенныя, хотяще [ю] попленити и разрушити, и прочее. И новый Иеросалим, возлюбленный град, взяти и поработити хотяше, из него же божественный закон святыми апостолы во вселенную протече. А идеже глаголет: яко тако антихрист в храме Божии, рекше во отступницех Божиих, сядет, или во иудеи в жидовстем древнем, убо по божественнем разрушением за дерзость на Христа, от него паки обновится и исправится богоборными иудеи. И то воистину верным ведомо, яко обыдоша ныне церковь святую антихристово воинство и разрушилися [и разрушили ея] дерзостию и хулою на Бога, и исправили и обновили ветхость жидовскую. Того ради и древняя нарицается церковь, в ней же и сед. И паки глаголет: или во истиннем в божественнем храме, в соборней церкви, Божию честь на ся привлечет и показуя себе яко Бог есть. И потому познаваем, идеже истинный и праведный Божий агнец во святей соборней и апостольстей церкви в жертве полагается, а ныне в то место и неправедный агнец, мысленный антихрист лукавым действом вселися. Потому глаголется: в божественнем храме сядет, и Божию честь на ся восхитит. А еже глаголет, яко к жидом приидет, яко Христос, и от жидов прият имать быти: жидовство бо нарицается отступльших от благочестия и помрачившихся тьмою нечестия, и не познавше истины, яко же иудеи не познавше пришедшаго к ним Христа, и распяша Его. Такоже и ныне помрачишася от гордости и уклонишася в жидовство и в мучительство на верующих во Христа.      Сего ради и глаголете: даже антихриста и слуг его покажет, яко во всем ему противницы являющеся, горделивы, высоцы, богати, славни, Христовым рабом люти и страшни, лукавством и нуждею всех к себе привлачающе. Воистину ныне тако и творится, и потому яве есть, яко ныне царствует антихрист. Да того вы, отцы и братие, не написали к нам, от котораго писания толкуют чувственно в древнем Иеросалиме антихристу быти и чувственно чудеса творити. Мы же и не помыслим о сих тако быти. Разсудите, любимицы мои, сами о сем, яко ни которое Писание освящи [о всяких] мудрых вещех нагло и чувственно не пишет: но обыче духовными притчами глаголати, дабы с подвигом и с радением духовным искати. И аще бы о мудростех обыкло Писание просто глаголати, и нагло и чувственно, то бы и всяк без испытания вразумлялся. Разумеем о сем: в знамении первом Кирилл святый пишет сице: яко своим (учеником) Христос глаголет: вам дано есть разумети тайны царствия небеснаго, сиречь испытания ради, прочим же в притчах, сиречь закрыто нерадения (ради) ко испытанию. О сем апостол святый Павел в послании своем сице глаголет: всякое божественное Писание по своему сказанию не бывает. Что же, братие, ложь ли нареку сие слово, еже апостол глаголет: всякое Писание по своему сказанию не бывает? Не буди того, еже ложь нарещи: но того ради апостол глаголет: яко обыкоша искони божественное Писание чувственными глаголы в притчу, а предлежащую глубину в нем искати и разумети повелевает мысленно и духовно. Понеже бо всякое мудрое Писание о души глаголет: душа бо много больше тела и безсмертно естество дешевное. Того ради мысленно о души и духовно разумевати повелевает, якоже апостол глаголет: яко Писание по своему сказанию не бывает. Понеже бо писано чувственныя глаголы, а по чувству ничего не сбывается. Блюдемся сего, любимицы мои, дабы не впасти в дебрь глубокия беды, но паче последуем, еже святии и богоноснии отцы предаша нам, и утвердиша, и запечатлеша. Да будет с вами благодать Господа Бога и Спаса нашего Исуса Христа, и да совокупит вас своею благодатию в премирную любовь, и утвердит свыше Духом Святым, ныне и присно и вовеки веком, аминь.

 

 


    Автор проекта и составитель - Александр Петров (Россия)

 Студия "Мастерская маршала Линь Бяо"

 Copyright (С) 2000-2004 by Alexander Petrov (Russia). All right reserved.       Webmaster: petrov-gallery@yandex.ru